Vrydag 25 Augustus 2017

Resensie van SA Stories se Nostalgie bundel en 'n Onderhoud met Elsabe de Beer. 25 Kortverhale 25 Aspirant Skrywers


Beskikbaar op Amazon in eBook

en Hardekopie direk by die skrywers of myself 

lynelleclark@gmail.com

Resensie: 5 Sterre
Ek was bevoorreg om by die boek-bekendstelling, te Haphuis op 1 Julie 2017 te wees en het daar my eie getekende boek gekoop. Ek kon ook met van die skrywers hande vat en saam die kreatiewe eindproduk van hul werk geniet. Op die dag het sommige van hulle hul stories met ons mondelings gedeel wat dit net soveel meer spesiaal gemaak het.
Die goed saamgestelde bundel was heel gepas genoem Nostalgie waarin 25 aspirant skrywers hul gedagtes vêr laat wegvoer het om ons ietsie van hul lewe en hart te openbaar. Dit is kosbare kleinnode wat ons meesleur na vergane dae toe ouma’s en oupa’s geleef het en dinge rustiger was.
Sommige verhale laat ‘n mens vêr dink in ‘n mens se eie lewe en die nostalgie van kosbare waarhede wat ‘n mens gevorm het.
Dit is SA Skrywers se eerste boekvrystelling en ek vind dit verfrissend en baie toepaslik vir vandag. As lid van die Bakkiesblad groep vind ek hul onderwerpe interessant en verrykkend en spoor hulle jou aan om rerig die beste werk te lewer. Vir my wat net gewoond is om in Engels te skryf is dit ‘n welkome plek om ook my skryfstyl in my eie taal te ontwikkel.Waarlik ‘n goeie bundel wat ek kan aanbeveel vir jou boekrak kolleksie.
 
Onderhoud met Elsabe de Beer
1.       Hoe is SA Stories gebore/ Waar het die idee vandaan gekom?
Elsabe: Ek het gesoek op Facebook waar ‘n mens kan wenke kry oor hoe om te skryf, agtergekom daar is baie digblaaie, maar nie veel om skrywers en veral beginner skrywers te help nie. Daar was toe ‘n Facebook blad wat nie ‘n admin gehad het nie. Ek het dit dadelik geneem en die naam verander na SA Stories, aangesien ek en Ilette Strydom van groep 7 al besig was met onderhandelinge om SA Stories te stig. Ek het dadelik vir Riana genader, want met haar talent en werkvernuf het ek kans gesien om dit aan te pak!  Dit was 5 Januarie 2017. Die res is geskiedenis, ons trek nou al by 1 000 lede!

2.       Hoekom nou juis bundels?
Is dit nie maar enige skrywer en veral beginnerskrywer se droom om eendag sy eie of ‘n bundel waarin sy storie opgeneem is, vas te hou nie?

3.       Hoe gereeld sien julle mekaar en word idees gedeel?
Ons het mekaar nog net twee maal persoonlik ontmoet, maar ons beplan stukke aanmekaar oor Facebook messenger en ons telefone! Ons bel mekaar gereeld!

4.       Deel ‘n onnutsige/ stoute gebeurtenis vandat julle met SA Stories begin het.
Sjoe, ja ons het maar aan die begin baie blapse gehad met mense wat onvanpaste plasings gedoen het. Ons moes bontstaan om skade te herstel.

5.       Wat wil julle graag bereik lang-termyn met die boeke?
Ons wil graag alle beginnerskrywers asook gepubliseerde skrywers help om te kan publiseer by ons drukkers, Groep 7. Ons droom is om eendag ‘n eie uitgewerbesigheid te vestig waar ons skrywers help met proeflees, taalkundige versorging en publikasie.

6.       Iets oor julle self: Waar het die passie vir skryf begin, en wat was jou eerste probeerslag?
Ek het al op skool begin skryf en dig, selfs agter in my Wiskunde boek, stories was nog altyd my lewe!

7.       Wie het julle geinspireer om te skryf?
Ek dink dit was my Letterkunde onderwyser op skool, hy het my baie lief gemaak vir prosa en poësie.

8.       In die algemeen, hou julle daarvan om oor julle werk te praat? Indien nie, hoekom nie?
Eintlik is dit al waaroor ek deesdae praat, ek dink dit is vir my man al ‘n groot frustrasie, hy deel beslis nie my passie nie.

9.       Enige boek in die vooruitsig en waaroor sal dit gaan?
My volgende droom is om ‘n roman te skryf, of oor ‘n vrou wie se man haar gelos het, of oor ‘n kind vir wie ek jare gelede skoolgehou het, arm, verwaarloos, maar tog homself opgewerk het.

10.   Hoe werk die skryf proses vir jou?
Ek kry eerstens die idee in my kop, maak ‘n paar aantekeninge, bou daarom die storieplan. Sodra ek begin skryf, neig my karakters om hulle eie wil te hê en die storie te dwing in ‘n rigting wat ek nie beplan het nie. Hulle maak my moeg!

11.   Waar het jy jou opleiding ontvang?
Ek het by Janie Oostuysen van Skryfgeheime drie kursusse gedoen, en by Leoni Benghiat van SA Vryskutskrywers drie kursusse, laastens die proeflees kusrus by Leoni Benghiat. Iets wat ek baie geniet, seker maar omdat ek ‘n onderwyseres was.

12.   Watter gedeelte van die skryfproses is vir jou die moeilikste?
Die afronding en lees, lees totdat jy tevrede is.

13.   Kan jy aan opbouende kommentaar dink wat jou rerig bemoedig het vandat jy begin skryf het?
Ja, ek het baie opmerkings van mense gekry wat gesê het hulle het my stories baie geniet.

14.   Skryf is ‘n baie persoonlike saak, hoeveel van jou eie ondervindinge word in die stories geweef?
Ek skryf baie oor dinge wat ek self beleef het, of oor iets wat iemand vir my vertel het.

15.   Wat is die beste/ of slegste deel van ‘n skrywer?
Skryf is ‘n alleen-pad. Ek mis soms inter-aksie met mense.

16.   Enige advies vir aspirerende skrywers?
Doen vir seker eers ‘n skryfkursus, en glo in jouself!
17.   Wat is jou gunsteling genre om te lees en te skryf?
Doodgewone lewenservaringe.

18.   Gunsteling skrywer of boek?
Annelie Botes. Al haar boeke. Ek sal graag soos sy wil skryf!

19.   Het jy ‘n loopbaan gehad voor jy as skrywer ontwikkel het?
Ja, ek was ‘n onderwyseres.

20.   Wat het veroorsaak dat jy wel begin skryf het?
Ek het ‘n dringende gevoel gehad dat ek iets het om te vertel!

21.   Enige stokperdjies behalwe skryf?
Ek skilder graag, borduur en skryf natuurlik!

22.   Is jy ‘n avonturier en hoe waaghalsig is jy?
Nee, die mees avontuurlik wat ek is, is om een maal per jaar Wildtuin toe te gaan. Kamp is nie regtig vir my nie.

23.   Het jy jou familie se ondersteuning en wat dink hulle daarvan?
My kinders vertel my dat hulle trots is op my, my man laat my tot ‘n mate toe om aan te gaan met my skrywery soos ek wil, maar soms raak hy moeilik!!! Dan moet ek ophou en TLC gee!!!




Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

In gesprek met Kleinboer, of te wel Fanie de Villiers.

Ek is Fanie de Villers, en skryf onder die naam Kleinboer.   Ek is in 1956 in die Boksburg-Benoni-hospitaal gebore, blouerig en ses weke v...