Woensdag 11 Julie 2018

Program 5: Die wêreld om my en hoe pas ek in? Die praktiese dinge van enkelskap.

Waarheen is ek op pad?


Met soveel stemme wat om jou skree vir aandag en selfs jou eie verwagtinge voel dit of jy in duisende rigtings geskeur word. Jy probeer baie hard om jou balans te hou maar dit is verniet. Alles eis jou tyd op (op die selfde tyd), en jy kan net soveel gee – jy is net een mens. Die wêreld lyk groter as normaalweg met hopeloos te veel onbekende paaie wat wink. Sommige paaie lei na onbekende plekke, ander na gevaarlike plekke, nog ander het geen eindbestemming nie. En so gaan dit aan, jou kop voel of dit wil bars. Jy lees Bakkiesblad, lees boeke, luister na vriende en familie en almal het ‘n idee van die pad wat die beste is vir jou. Ander wil jou amper forseer om dinge te doen wat eintlik nie gaan werk nie. Die lys is eindeloos. Op die ou einde is jy die een wat ‘n besluit moet neem – maar neem die raad in ag. Van dit dra wel meriete so leer om te onderskei en nie als as verkeerd af te maak nie. 

Saam met al die stemme wat skree het jy ook nog al die emosies waarmee jy moet deel, emosies wat jou die een oomblik laat lag en dan weer in ‘n bondeltjie laat ineenkrimp. Emosies wat jou wipplank kan laat ry en soms sonder waarskuwing. Hierdie is belangrike heel word tyd en gaan net saam met dit. Hoe meer jy gefokus raak en in jou eie ritme kom sal die emosies ook begin plek maak vir die normale.
Ek vir so lank finansiële laste gedra, finansiële probleme wat my weg gehou het van die dorp se winkels of enigiemand wat gelyk het of hulle geld wil eis van jou. Ek het “shopping-shy” geword met geen benul wat nuut of beskikbaar op die mark was nie. Ek het net geweet ek kon dit nie bekostig nie. Toe Magda my winkels toe vat vir die eerste keer wou ek weghardloop van die toeloop van inligting. Amper soos ‘n paniek aanval. Dit was oorweldigend. Toe dit na ‘n tyd makliker word kon ek als om my inneem en het in my agterkop ‘n lysie gemaak van die dinge wat ek wel nodig het of graag sal wil aanskaf. So het die pad van genesing begin. Stappie vir stappie kon ek weer deel word van die samelewing en saam praat. Ek kon weer my selfvertroue terug kry en met nuwe ywer die dinge om my geniet.

Wat is my volgende stap? Hoe gaan ek ooit weer die leisels op tel? Waar begin ek? Soveel vrae bombardeer jou dan dat jy eintlik moeg neerval of in ‘n hopie gaan lê met geen benul wat die uiteinde gaan wees nie. Jy doen goed net om te vergeet of skakel jouself af en volg net die vloei – veral wanneer daar klein kindertjies betrokke is. Jy het nie die luuksheid om dan op ‘n hopie te gaan sit nie. Skielik is jy pa en ma vir die kleingoed en wil jy hulle beskerm en hulle wêreld so min as moontlik versteur. Jou ewewig is versteur maar tyd vir pamperlang en net sit, is daar nie. Jou verantwoordelikhede groei soos ‘n berg, en die hellings word styler en styler met geen uitkoms nie. In die oomblike wat daar wel ‘n breek kom wil jy net slaap en vergeet. Aan die een kant was ek baie bly dat my kinders alreeds op hul eie was nie maar ek kan net dink hoe moeilik dit moet wees vir ma en pa met kinders wat op hul eie moet reg kom.

Die nuwe roetine waarin jy gegooi word werk net nie en jy is altyd laat en is knaend vergeetagtig. Mense frons, gee jou skerp kyke, jy kry selfs waarskuwings maar jy sukkel om jou voete te vind. Roetine gee ‘n mens sekuriteit en veiligheid maar wanneer dit verander en jy weer jou voete moet vind tap dit heelwat energie van jou. Weg is die bekendheid van jou ou lewe. Skielik bevind jy jou met nuwe en selfs groter verantwoordelikhede in ‘n nuwe roetine. Skielik moet jy die besluite neem – groot besluite wat ‘n geweldige impak kan hê op jou pad vorentoe. 

Toe ek my kar ontvang, het die oop pad gewink. My hande het gejeuk en ek wou net ry… maak nie saak waarheen nie. Geld was natuurlik nog ‘n probleem maar dit het nie die hunkering minder gemaak nie. ‘n Wye wêreld het gewag vir my. Ek het skielik meer gelees oor die wêreld om my, dinge wat my belangstellings geprikkel het. Wanneer jy vir jare geen kontak met die buite-wêreld gehad het nie, word jy soos ‘n vasgekeerde bok wat net wil spring oor die naaste heining, ongeag van die bome, dorings en duwweltjies aan die anderkant. Jy wil hierdie nuutgevonde vryheid met albei hande aangryp en nooit weer laat gaan nie. Ek het paaie gery en dinge opgemerk wat my ongelooflik verryk het, net om waar te neem en in te neem. Ek was soos ‘n moeselien doek wat alles wou opslurp. Daar was net geen keer aan my nie.

Toe kry ek die werk as eiendomsagent wat jou wel die vryheid gee om rond te beweeg, jou onmiddelike area te leer ken en mense te ontmoet. Die bonus was dat ek kon leer en myself bekwaam om eendag op my eie te wees. Ek het altyd die begeerte gehad om verder te studeer maar dinge het net nooit so uitgewerk nie. Nou is dit binne my bereik. As agent sien jy meer plekke en gesels jy met interessante mense wat jou wêreld verbreed. Jou kennis verbreed op elke vlak.

Moenie ‘n fout maak nie – dit is nie hemel op aarde nie – om ‘n agent te wees is harde werk met baie slaggate. So as jy daaraan dink weet dit gaan baie opofferings kos, soms met geen geld om daarvoor te wys nie. Dit is die meeste van die tyd ‘n ondankbare werk en jy moet baie tyd in sit om ‘n paar rand te kry. Maar vir my is dit die ideale plek om te wees omdat dit my die vryheid gee om te skryf en die program aan te bied en  dit te geniet ongeag die hekkies in die pad.

Wat gaan jy maak daarmee?

Jou optrede gaan bepaal hoe die res van jou tog gaan wees. Gaan jy vir altyd kla en jammer wees vir jouself of gaan jy die geleenthede wat die lewe bied vat en jouself ontwikkel en bekwaam as vrou, as mens en in die proses besef wie jy is. Onthou niemand hou van ‘n Jannie-jammergat nie. Niemand help ook so ‘n persoon nie.

1.    Maak vrede met jou pad. Om te bly hunker na die verlede gaan niks makliker maak nie. Deur om die heeltyd te verlang na die eks gaan jou net depresief maak. Hou op om hom te stalk op Bakkiesblad of uit te vind hoe dit met hom gaan. Vergeet van hom en stap aan. Hou op om jouself in ‘n plek te sit waar jy hom sal raakloop of per ongeluk sal sien. Hoekom wil jy dit doen aan jouself? Dit bereik niks nie. Maak vrede met jou pad.
a.     Kry nuwe belangstellings. Ek kan dit nie genoeg beklemtoon nie. Hoe vinniger jy dit kan doen hoe vinniger kan jy herstel. Skaaf aan jou diamant. Besef jou waarde.
b.    Doen iets spesiaal vir jouself, elke dag. Al is dit net om agteroor te sit, jou oë toe en te maak en te ontspan vir 10 minute. Haal asem.
c.     Laat gaan die bitterheid en vergewe. Gee jouself tyd om te herstel. Probeer om in vrede met die eks of die skoonma te leef waar moontlik. Vernaam as die kinders nog afhanklik is van julle twee. Dit gaan nie help om vyandig te wees nie. Daardeur bereik jy niks nie behalwe om die probleem te vererger.
d.    Kry jou ritme terug, roetine, veral vir kinders is belangrik. Lag meer. Die lewe is nie so ernstig dat jy moet vergeet om dit te geniet nie. Leef in die hier en nou. Die verlede is verby en more kom nog.
e.     Leer jou doel ken. Jy is nie net ‘n ma nie maar jy is vrou met begeertes. Hoe bepaal jy dit? Die kortse antwoord sal wees wat is jou passie? Wat begeester jou? Sodra jy dit kan identifiseer het jy jou doel uitgewerk. Skryf jou doel neer sodat jy dit daagliks kan sien en werk daarheen. Wees gedissiplineerd ongeag wat die lewe na jou kant toe gooi.
f.    Kyk na jou houding, wat sê dit van jou. Is jy depressief gaan jou liggaam dit wys en mense gaan jou vermy. Onthou jou gevoelens is tans ‘n mallemeule, dit het sy op en afs. Kom in aanraking met jou self, dan. Hetsy deur meditasie of gebed of sommer net stil word met ‘n koppie tee of boek.
g.     Moenie jouself kul nie. Wees eerlik met jouself. As jy nie dit kan doen nie hoe gaan ander mense jou vertrou. Leer om na jou hart te luister. As iets nie reg voel nie, luister na jou instink en stap weg. Soms selfs sonder ‘n woord. Leer om nee te sê… onthou jy is die een wat daaronder gaan lei as jy bly ja sê. 
1.    Leef binne jou vermoëns maar moenie ophou droom nie.
   Wees dankbaar vir elke dag wat aan jou geskenk word. Wees oop vir nuwe onderwerpe. Reik uit na mense. Daar is geen moet dat jy iets nou moet hê nie. Jy kan sonder baie dinge klaar kom. Jy wedywer nie meer met iemand om ‘in’ te wees nie. Jy moet nou oorleef. Leer oordeelkundigheid aan. Daar was tye wat ek ook paniekerig was, hulp gevra het maar op die ou einde moes ek leer om aan te pas en reg te kom met wat ek het. Soms het hulp opgedaag uit onverwagte oorde en het ek met die min wat ek gehad het oorleef. Soms was vriendskapsbande gesmee bloot net vir die hulp wat dit gebied het en het dit weer verdwyn na ‘n tyd. Ek moes leer om te ‘barter’ – maw: jy gee of doen iets om iets in ruil daarvoor te kry wat jou gaan bevoordeel. Ek het bv. aangebied om ‘n vriendin te help met ‘n blog vir haar nuwe besigheid en in ruil het sy vir my ‘n paar fotos geneem vir my sosiale blaaie. Dit het ons niks geld gekos nie, net tyd.
 2.    Daar is soveel stokperdjies om te doen wat jou kan help om te fokus, te ontspan en net jouself te vind.
    Kreatiwiteit anker jou, hou jou meer gefokus, help om jou ewewig te behou. Net om uit te gaan en die natuur te geniet is al ‘n groot verligting. Ek sal ‘n link deel op Diamant Divas wat jy kan volg van hobbies wat selfs ekstra geld in die sak sal bring.


Kom ons kyk na ‘n paar:

i)      Ek het dit al so baie gesê maar skryf bly maar vir my ‘n goeie wegkruip plek en gee my die nodige dissipline en selfvertroue in my lewe. Daar deel ek my hart, soms in fiktiewe stories. Soms in motiverings boodskappe of deel ek net wat my geraak het in daardie spesifieke oomblik. Ek maak nog nie ‘n lewe daaruit nie maar dit gee my tog die platform om my skryfkuns uit te leef. Omdat ek ook avontuurlustig is en ‘n goeie uitdaging my aantrek sal ek dan ook verskillende, uiteenlopende stories skryf. Daar is heelwat skrywers wat net by een genre bly maar ek is ‘n diverse mens met heelwat belangstellings en skryf verskeie velde. As jy nie kan skryf nie skryf poësie en plaas dit op jou FB blad. Klim uit jou hokkie en geniet die terugvoer. Groot onthou: die negatiewe kritiek kan jy omsit in positiewe terugvoer. Daar is groepe op FB wat aspirant skrywers en digters help om hul kuns te slyp maar dan moet jy oop wees.  
ii)   Lees is my ander passie. Ek is mal daaroor. Om weg te raak in ‘n goeie boek stel jou bloot aan nuwe wêrelde en gedagtes. Weereens ek lees heelwat verskeie genres. Agv van dit bied ek ook my hulp aan aspirant skrywers aan, deur ‘n resensie te los op Goodreads of Amazon wat hulle baie help en ek kry boeke verniet. Hoe cool is dit… J
iii)            Blogging is ‘n ander goeie plek om jouself uit te leef. Onthou voor jy begin, dit vat tyd om ‘n plasing saam te stel en iets sinvols te kan byvoeg. Blogging is ‘n gratis platform deur Google of jy kan ook Wordpress gebruik. Jy het nie nodig geld uit te haal daarvoor nie. Indien julle belangstel kan ek meer daaroor sê omdat ek dit alreeds vir 5 jaar doen. Bepaal wat is jou belangstellings: dit kan kosmaak wees, of koekies bak of resensies op flieks of eetplekke. Hierdie bedrywighede kan jy opneem en op YouTube plaas. Die geleenthede is eindeloos. Gaan doen net jou huiswerk en jy sal vinnig sien hoe dit gedoen word, deur mense soos ek en jy. Blogging is ‘n manier om uit jou gemaksone te beweeg en te gee. So ontmoet jy mense en verbreed jou kennis.
iv)Dan is daar Scrapbooking. Persoonlik is dit vir my ‘n baie duur stokperdjie maar die kreatiwiteit wat jy daaraan bestee verryk jou ook. Ek het my vriendin baie keer dopgehou terwyl sy aan ‘n nuwe idee gewerk het. Die resultate was altyd kort van Wow gewees. Net so is daar volwasse inkleurboeke wat jou eindeloos kan besig hou of lapverf. Lapverf is ook iets wat jy en jou kinders saam kan doen en dit sorg vir eindelose pret. Jy kan sover gaan om hulle kunswerke of in kussings te verander of te raam. Mosaik is natuurlik ook ‘n gunsteling of ou meubels restoreeur.
v)   Self doen projekte is net so goed en kan baie keer in ekstra inkomste omskep word. Houtwerk vind gewoonlik baie byval. Bottels wat geverf en versier kan word en wat jy kan gebruik in jou huis of kan verkoop as geskenke. Spesifiek by Boeremarkte of kerkbasaars. Dit is ook iets wat kinders kan help doen en jy leer hulle sekere vaardighede: speel-speel aan. Brei en hekel is natuurlik net so ‘n goeie plek. Baie mense het ekstra wol wat jare in die kaste lê en sal met die grootste graagte vir jou gee.
vi)Skilder is nog ‘n goeie plek wat nie net ontspanning bied nie maar ook jou kreatiwiteit kan ontwikkel. En daar is verskeie plekke waar jy kan aansluit of as jy dit alreeds kan doen bied klasse aan – goeie sakgeld en jy leer mense ken.
i)      Dans is ‘n goeie plek om in oefening te bly en mense te ontmoet. Musiek is altyd ‘n goeie medium om mense te leer ken.
ii)   Skryf in vir ‘n kursus – daar is heelwat op Google wat nie veel kos nie of soos reeds genoem: ‘barter’ daarvoor veral as jy die persoon goed ken.

iii)  Om heeldag flieks te kyk doen niks vir jou gemoed nie. Inteendeel dit maak jou passief en lui. Facebook grap en klets groepe op is nie ‘n hobby nie tensy jy ‘n groep begin waar jy uitreik na mense toe met iets wat jy wil verkoop, of voel jy kan iets deel met eenders denkende persone. Maar hou jou tyd dop. Dit is ongesond om te veel tyd daar te spandeer en voor jy jou oë uitvee word jou dae gevul met niks.  

iv)As jy lief is vir hare mooi maak meld aan by jou naaste ouetehuis. Die oumas en tannies verwelkom iemand wat aan hul haartjies kan aandag gee. Al vra jy net R20 per kop is dit geld wat jy nie voorheen gehad het nie. So ook met hul naels. Kyk wat aangaan om jou en kyk hoe kan jy ‘n bepaalde leemte vul met jou kreatiwiteit en kennis. Daar is heelwat ouetehuise wat hulp sal waardeer vanaf die publiek so klim uit jou dop en geniet die nuwe omwentelinge. Al hierdie dinge help jou om uit te reik, jou te verryk en gee jou die bevrediging dat jy iets kan bydra.


Ons wêreld word geskep deur dit wat met ons gebeur, ons agtergrond en waar ons bly. Baie van hierdie dinge laat wesenlike merke of voetspore en vorm ons denke en aksies. Ons is sagte teikens, wat lank nadat die daad verby is, nog die letsels in ons siel rond dra. Met ons politiek in skommeling is daar ook ander dinge waarvan ons as vrou kennis moet neem. Jy het skielik nie meer iemand om jou te beskerm wanneer dinge verkeerd gaan nie daarom is dit belangrik om paraat te wees. Baie van ons moet op donker paaie terug ry huis toe wat op plase of plotte geleë is. Of jy werk in ‘n nywerheidsarea, wat teen die tyd dat jy huis toe gaan, verlate is. Maak seker jy is in verbinding met jou plaaslike buurt/burgerwag en dat iemand altyd in verbinding is met jou.
 Baie van ons, en ek is ook in die groep ingesluit weet eintlik min van selfverdediging af of hoe om ‘n vuurwapen te gebruik. Indien moontlik skryf iewers in en kry die nodige agtergrond. Daar was ‘n tyd wat ek met alle mag en mening die kursusse wou doen maar my lewe het anders uitgewerk as toe. Nou probeer ek sover moontlik paraat wees en kyk wat om my aangaan.

Dinge om toe te pas: 1)   Beskerm jouself deur basiese dinge in plek te stel. Bv. Maak seker dat jou woonplek gesluit is. Maak seker dat jou familie weet waar jy is. Maak seker dat jou kar altyd genoeg petrol in het sodat jy nie op onveilige plekke gaan staan sonder brandstof nie. Maak seker dat jou kar altyd reg is. Indien jy met ‘n probleem kar sukkel wat jou in die steek kan laat wanneer jy hom die nodigste het kry iemand om daarna te kyk. Gebruik jou eie oordeel in sekere plekke en as dinge nie reg voel nie kom daaruit so gou moontlik al moet jy ‘n paar verkeerswette verontagsaam. Soos stop by ‘n rooi lig 11 uur die nag met geen siel in sig nie. Natuurlik met die nodige waaksaamheid.
2)   Vermy onveilige plekke. Daarom is dit belangrik dat jy weet wat om jou aangaan. Moenie naïef wees nie. Geniet die lewe maar bly oop kop en waaksaam.
3)   Maak seker jou foon is gelaai voor jy die huis verlaat. Dit is basiese goed wat jou lewe kan red. Daar is selfs applikasies wat jou kan verbind aan sekuriteisgroepe sodat hulp net ‘n knoppie ver is.
4)   Maak seker dat jy die mense in jou vriende groep ken wanneer jy uitgaan. As jou welstand nie vir hulle belangrik is nie dan hoort jy nie daar nie. Moet ook nie enige geopende bottels van vreemdelinge ontvang nie. As vrou is jy ‘n teiken vir gevoellose mense wat jou sal seermaak sonder om te huiwer. Soms met die idee van dit is ‘n grap. Wees bedag op mense en waar jy is. “Safety in numbers” is altyd ‘n goeie moto om te hê.
5)   Indien jy sover gaan om weer uit te gaan maak seker dat die man goeie intensies het. My ondervinding met sulke dinge is jy vind dit eers later uit terwyl jy geleenthede gehad het om die regte vrae te vra vooraf. So vra die vrae en as dit hom irriteer dan het jy jou antwoord. Bly weg.
a)    Die belangrikste vraag is altyd wat is sy intensie met jou? ‘n Man sal vir jou vinnig sê wat hy verlang. As hy se hy soek nie ‘n verhouding nie hou daarby. ‘n man wat gedwing word vlug nog voor julle gaan koffie drink het. Hierby wil ek dit ook uitlig maak dit uit met jouself wat is jou eie intensies. As jy eerlikheid verwag moet jy ook oop boek speel en daarby hou. Indien jy nie seker is nie kuier in ‘n groep en leer die persoon so ken. Moenie aanneem dat jou eerste koffie-sessie beteken julle is nou ‘n item nie. Gee jouself die geleentheid om heeltemal te herstel voordat jy enige lang verhoudings begin.
b)   En moenie oor jou eks praat nie. Geen man of vrou wil dit weet nie. Indien die verhouding verby kuier twee is dan kan jy daaroor gesels in meer diepte.
c)    Indien hy vaag is oor sy vorige huwelik of die vraag ignoreer bly weg, block en delete. Glo my hy is nie eerlik nie.
d)   Die manier wat hy met jou praat op WhatsApp is baie keer die manier wat hy jou gaan behandel op jul eerste date. As hy nors en aggressief klink hou verby, jy mis niks. As hy “eerlik” is om jou in die bed te kry – dit is jou keuse maar onthou ‘n man se denke agterna verander en skielik is jy die goedkoop een en hy sal nie skroom om jou so te behandel nie. Dit is net iets om te onthou.
 Wees versigtig wie jy toelaat in jou binnekring, vernaamlik as jy nog kinders in die huis het. As jou kinders nie gelukkig is met die man nie vra eerder hoekom. Soms sien hulle deur hom terwyl jy nog met roosbrille na hom kyk. Daarmee wil ek ook nou nie sê dat alle mans sleg is nie, en soms is kinders wel verkeerd maar dit is goed om te let op die dinge. Vernaam as hulle nog in jou huis is. Moenie dat jou alleenheid jou doof of blind maak vir die verkeerde tekens nie.    Ek hoop dat hierdie praktiese dinge jou sal help om so ook te groei as ‘n waardevolle diamant. Skitter net waar julle is vriendinne.
 
ELAN GLOBAL RADIO
Die Stasie Vir Passievolle Mense
https://www.elanglobalradio.com
Lynelle Engelbrecht Clark: Diamant Diva's
WOENSDAG 11 JULIE 2018 at 10h00 SA Time
GESELS MET ONS:
Web: https://www.elanglobalradio.com/
Faceboek: Elan Global Radio Kuier en Klets
Twitter: Elan Global Radio
Instagram: elan_global_radio
WhatsApp: 066 305 3580
Gaan kuier en leer meer van ons, blogg saam en luister saam:
https://www.elanglobalradio.com/
…/elan-global-radio.htm

Geen opmerkings nie:

Plaas 'n opmerking

In gesprek met Kleinboer, of te wel Fanie de Villiers.

Ek is Fanie de Villers, en skryf onder die naam Kleinboer.   Ek is in 1956 in die Boksburg-Benoni-hospitaal gebore, blouerig en ses weke v...